"Herci jsou unaveni" - host Severočeského divadla
(Eric Assous)
"Herecký večírek s typickým francouzským šarmem a zajímavým dojezdem." (premiéra 4. dubna 2011)
Zhruba před měsícem do ústeckého divadla přijela Agentura Harlekýn hostovat s komedií francouzského autora Erica Assouse "Příbuzné sinevybíráme". Do svého repertoáru mají však zařazenu i jeho další obdobnou hru, tentokrát ale z hereckého prostředí. I s ní zavítali do našeho divadla, a tak jsem si mohla 9. března 2015 užít příjemný pondělní večer. První komedie mne celkem dost zaujala, a tak jsem se chtěla pobavit i u té druhé. Zatímco mužské obsazení bylo totožné jako v únoru, jejich ženské protějšky se tentokrát kompletně obměnily. Barbecue nachystáno, zábava se rozjíždí a na programu nechybí obvyklá témata především z hereckých šaten - nové role, scénáře, vztahy, peníze i zdraví. Večírek tedy může začít.
Mariana (Vendula Křížová) právě dostala roli v novém filmu režiséra Loraschiho a akorát jí přišel scénář k prostudování, do kterého se právě začetl její manžel Norbert (Svatopluk Skopal). Chtěla by se o svůj úspěch podělit i se svými přáteli z branže, a tak je pozvala na pořádnou večerní oslavu s grilovačkou. Jako první dorazil Yvan (Martin Zahálka), který neustále řeší svůj zdravotní stav. Pokaždé "umírá" na něco jiného. Tentokrát se obává, aby se mu z testů, které nedávno prodělal, nepotvrdil AIDS. Pro výsledky by si měl zajít k doktorovi již zítra. Dalším příchozím je bohémsky vystupující, ale nepříliš úspěšný režisér Stefan (Václav Vydra) a jako vždy v doprovodu mladé dívky. Přestože je již mnoho let ženatý, nijak se svou touhou po mladších ženách netají. Tentokrát si sebou přivedl studentku herectví Leticii (Tereza Aster Vágnerová) a jako obvykle si ho tak ostatní začnou dobírat. Nakonec dorazí i dost svérázná a téměř vždy ironická Yolanda (Naďa Konvalinková), která coby režisérka natáčí filmy sobě vlastní, a dokonce v nich často prezentuje muže, kteří v ní zanechali významný dojem. Všichni už čekají jenom na svou agentku Anitu, která neustále bloudí po okolí. Bohužel ale nedorazí, neboť měla autonehodu a místo na oslavě tak končí na pohotovosti. Vzhledem k situaci Mariana rozhodne, že tu všichni musí zůstat, aby mohli ráno za Anitou zajet do nemocnice. Stefanovi se tak naskytne skvělá příležitost strávit noc se svým novým objevem, ale rozhodně to nedopadne dle jeho očekávání. Coby muž zklame a Leticie překvapivě končí s Yvanem. Stefan by rád věřil, že to byla pouze chvilková indispozice a se pokusí svést Marianu. Ta se však nenechá, a tak to rozbalí i na Yolandu. Do nočního dění však "promluví" telefonát z nemocnice, že se Anetin stav poněkud zhoršil. Krušné ráno se pak točí hlavně kolem telefonátu k očekávaným výsledkům Yvanova testu, s čímž se mu odhodlá pomoci Norbert, který už také trochu načichl hereckým prostředím. Kromě výsledků vychází najevo ještě další pravda. Jak si Mariana získala přízeň režiséra, aby ji svěřil hlavní roli ve svém filmu? A jak Norbert unese bývalý románek své ženy a Stefana?
I když jsem se u této hry (autorů - režie: Jan Novák, překlad: Alexander Jerie, scéna: Michal Hess, kostýmy: Johana Schlosserová, technická spolupráce: Helena Konarovská, Jiří Beneš, Aleš Hanzlíček a Václav Skalník, a další) také docela bavila, nenadchla mne až tak jako "Příbuzní". Výkony zde byly podstatně vyrovnanější a nikdo příliš "nevyčuhoval". Určené charaktery postav dovedli herci uchopit i podat velmi obstojně a čitelně. Odlišné typy přátel byly také nejsilnější složkou inscenace, neboť právě ty určovaly tempo hry a dalo se na nich stavět. Pomohlo jim i vhodné obsazení, z něhož určitě nejvíce bavil svým "hypochondrem" a lehce natvrdlým a neúspěšným hercem Martin Zahálka. Zatímco muži si hlavně léčily své mindráky (Norbert Svatopluka Skopala bojoval se žárlivostí a Stefan Václava Vydry se zase potýkal s impotencí), dámy se naopak snažily využít svých ženských zbraní. Mariana Vendulky Křížové musela krotit testosteron svého muže a vzbuzovala touhu i u Stefana, Leticie v podání Terezy Aster Vágnerové dokázala svést muže zahleděného především do svých nemocí a Yolandě Nadi Konvalinkové dokonce u nohou klečel další kolega z branže. Na můj vkus se tam ale příliš hovořilo (a nakonec do ztracena) o postavě, která se na scéně ani neobjevila. Bez agentky Anity a její nehody bych se zcela určitě obešla. Scéna se mi také příliš nezamlouvala. Každopádně celkově hodnotím inscenaci jako takový solidní průměr.
Videoukázka zde.
Moje hodnocení: 52 %
"Herecký večírek s typickým francouzským šarmem a zajímavým dojezdem." (premiéra 4. dubna 2011)
Zhruba před měsícem do ústeckého divadla přijela Agentura Harlekýn hostovat s komedií francouzského autora Erica Assouse "Příbuzné sinevybíráme". Do svého repertoáru mají však zařazenu i jeho další obdobnou hru, tentokrát ale z hereckého prostředí. I s ní zavítali do našeho divadla, a tak jsem si mohla 9. března 2015 užít příjemný pondělní večer. První komedie mne celkem dost zaujala, a tak jsem se chtěla pobavit i u té druhé. Zatímco mužské obsazení bylo totožné jako v únoru, jejich ženské protějšky se tentokrát kompletně obměnily. Barbecue nachystáno, zábava se rozjíždí a na programu nechybí obvyklá témata především z hereckých šaten - nové role, scénáře, vztahy, peníze i zdraví. Večírek tedy může začít.
Mariana (Vendula Křížová) právě dostala roli v novém filmu režiséra Loraschiho a akorát jí přišel scénář k prostudování, do kterého se právě začetl její manžel Norbert (Svatopluk Skopal). Chtěla by se o svůj úspěch podělit i se svými přáteli z branže, a tak je pozvala na pořádnou večerní oslavu s grilovačkou. Jako první dorazil Yvan (Martin Zahálka), který neustále řeší svůj zdravotní stav. Pokaždé "umírá" na něco jiného. Tentokrát se obává, aby se mu z testů, které nedávno prodělal, nepotvrdil AIDS. Pro výsledky by si měl zajít k doktorovi již zítra. Dalším příchozím je bohémsky vystupující, ale nepříliš úspěšný režisér Stefan (Václav Vydra) a jako vždy v doprovodu mladé dívky. Přestože je již mnoho let ženatý, nijak se svou touhou po mladších ženách netají. Tentokrát si sebou přivedl studentku herectví Leticii (Tereza Aster Vágnerová) a jako obvykle si ho tak ostatní začnou dobírat. Nakonec dorazí i dost svérázná a téměř vždy ironická Yolanda (Naďa Konvalinková), která coby režisérka natáčí filmy sobě vlastní, a dokonce v nich často prezentuje muže, kteří v ní zanechali významný dojem. Všichni už čekají jenom na svou agentku Anitu, která neustále bloudí po okolí. Bohužel ale nedorazí, neboť měla autonehodu a místo na oslavě tak končí na pohotovosti. Vzhledem k situaci Mariana rozhodne, že tu všichni musí zůstat, aby mohli ráno za Anitou zajet do nemocnice. Stefanovi se tak naskytne skvělá příležitost strávit noc se svým novým objevem, ale rozhodně to nedopadne dle jeho očekávání. Coby muž zklame a Leticie překvapivě končí s Yvanem. Stefan by rád věřil, že to byla pouze chvilková indispozice a se pokusí svést Marianu. Ta se však nenechá, a tak to rozbalí i na Yolandu. Do nočního dění však "promluví" telefonát z nemocnice, že se Anetin stav poněkud zhoršil. Krušné ráno se pak točí hlavně kolem telefonátu k očekávaným výsledkům Yvanova testu, s čímž se mu odhodlá pomoci Norbert, který už také trochu načichl hereckým prostředím. Kromě výsledků vychází najevo ještě další pravda. Jak si Mariana získala přízeň režiséra, aby ji svěřil hlavní roli ve svém filmu? A jak Norbert unese bývalý románek své ženy a Stefana?
I když jsem se u této hry (autorů - režie: Jan Novák, překlad: Alexander Jerie, scéna: Michal Hess, kostýmy: Johana Schlosserová, technická spolupráce: Helena Konarovská, Jiří Beneš, Aleš Hanzlíček a Václav Skalník, a další) také docela bavila, nenadchla mne až tak jako "Příbuzní". Výkony zde byly podstatně vyrovnanější a nikdo příliš "nevyčuhoval". Určené charaktery postav dovedli herci uchopit i podat velmi obstojně a čitelně. Odlišné typy přátel byly také nejsilnější složkou inscenace, neboť právě ty určovaly tempo hry a dalo se na nich stavět. Pomohlo jim i vhodné obsazení, z něhož určitě nejvíce bavil svým "hypochondrem" a lehce natvrdlým a neúspěšným hercem Martin Zahálka. Zatímco muži si hlavně léčily své mindráky (Norbert Svatopluka Skopala bojoval se žárlivostí a Stefan Václava Vydry se zase potýkal s impotencí), dámy se naopak snažily využít svých ženských zbraní. Mariana Vendulky Křížové musela krotit testosteron svého muže a vzbuzovala touhu i u Stefana, Leticie v podání Terezy Aster Vágnerové dokázala svést muže zahleděného především do svých nemocí a Yolandě Nadi Konvalinkové dokonce u nohou klečel další kolega z branže. Na můj vkus se tam ale příliš hovořilo (a nakonec do ztracena) o postavě, která se na scéně ani neobjevila. Bez agentky Anity a její nehody bych se zcela určitě obešla. Scéna se mi také příliš nezamlouvala. Každopádně celkově hodnotím inscenaci jako takový solidní průměr.
Videoukázka zde.
Moje hodnocení: 52 %
Norbert a Mariana (S.Skopal a V.Křížová) |
Mariana, Stefan, Leticie a Yvan (V.Křížová, V.Vydra, alter.L.Zahradnická a M.Zahálka) |
Leticie a Yvan (T.A.Vágnerová a M.Zahálka) |
0 Comments:
Okomentovat
<< Home